Page 39 - Premium Yayin Katalogu 2025
P. 39

Sayfa 39                                                                               Yayın Kataloğu



                                                                                Örnek Sayfalar
                                                                        PARAGRAPH STRATEGIES






                             YDT 12 / 08                     PARAGRAPH STRATEGIES

                                                                Bu sebepler, adayların ders çalışma alışkanlıkları ya
                                   PARAGRAPH STRATEGIES
                                                                da  sınav  hazırlığına  ayıracakları  süre  gibi  bireysel
                             YDT’de  her  biri  üç  soru  içeren  beş  paragraf   özellikleri  ve  İngilizce’ye  olan  yatkınlıklarına  göre
                             bulunmaktadır.  Paragraf  bölümü,  YDT’de  bazı   farklılık  gösterebilir.  Strateji  bölümünde  sınava
                             adayları  diğer  bölümlere  göre  daha  fazla  tedirgin   hazırlık  sürecinde  adaylara  engel  teşkil  eden  bu
                                                                sorunları  ortadan  kaldırmaya  yardımcı  olabilecek
                             edebilen bir bölümdür.
                                                                ya  da  en  azından  minimum  düzeye  çekebilecek  bir
                             Yapılan  hataların  özellikle  bu  bölümden  gelmesinin   takım soru çözüm teknikleri bulunmaktadır. Stratejileri
                             bazı nedenleri vardır:             çalışmadan  önce  aşağıda  verilen  genel  tavsiyeleri
                             1.  İngilizce kitap okuma deneyiminin olmaması.  inceleyiniz.
                             2.  Adaylar  tarafından  sınav  süresinin  iyi  kullanıla-  PARAGRAF  SORULARINDA  DİKKAT  EDİLMESİ
                                maması.                         GEREKEN GENEL KURALLAR
                             3.  Kelime bilgisinin yeterli olmaması (özellikle par-  Paragrafta  ana  fikrin  tespiti  önemlidir.  Ana  fikir
                                çalarda  büyük  önem  taşıyan  synonym  -eş  an-  (yazarın paragrafı üzerine inşa ettiği temel konu/
                                lamlı sözcük- bilgisinin yetersiz olması).  konular)  anlaşılırsa  konuyla  ilgisiz  seçenekler
                             4.  Soru  kökleri  bilinmediği  için  soruda  tam  olarak  daha  kolay  elenebilir.  İdeal  bir  paragrafın  ana
                                ne istendiğinin anlaşılamaması.   fikri,  parçanın  giriş  bölümü  olan  ilk  cümlede
                                                                  verilir.  Yazar,  bu  bölümde,  paragrafın  ilerleyen
                             5.  Parçada  nereden  başlayacağını,  önce  nereye  bölümlerinde  savunacağı,  üzerinde  duracağı,
                                bakacağını bilememek.             destekleyeceği ya da bazen çürüteceği fikri ortaya
                             6.  Geçmişten  gelen  okuma  alışkanlığı  yoksa  dik-  atar. Paragraf, çoğunlukla genelden özele giden bir
                                katli ve hızla okuma kabiliyetinin gelişmemiş ol-  düşünce zincirine dayalıdır (kronolojik paragraflar,
                                ması.                             biyografiler  ve  hikâyeler  dışında).  Bu  durumda,
                             7.  YDT’ye  dönük  grammar  (dil  bilgisi)  konusun-  parçanın  ilk  cümlesinin  genel  bir  yargı  niteliği
                                da  yeterli  bilgiye  sahip  olmamak.  Farklı  yapıla-  taşıması ve diğer cümlelerde bu yargıyı (iddiayı)
                                rı  biçimsel  ve  anlamsal  olarak  birbirlerine  dö-  destekleyen, daha “specific” (özel) cümlelerin yer
                                nüştürememek  ya  da  anlamca  yakın  ifadeleri  alması gerekir.
                                (restatements) tanıyamamak.       Bir  metinin  ilk  cümlesinde,  gönderme  ifadeleri
                             8.  Parçada  ana  fikri  tespit  edememek.  Ana  fikir  (this, that, it, those, she, the former, another vb.)
                                (main  idea)  paragrafta  okuyucuya  iletilmek  is-  ve bazı bağlaçların (because, therefore, however,
                                tenen en temel mesajdır. Soru köklerinde direkt  but  vb.)  cümle  başlatması  dil  kurallarına  uygun
                                ana fikir sorulmasa bile bu bilgi tüm soru tipleri-  değildir.
                                nin çözümünde gerekli bir unsurdur.
                                                                  Paragraf  sorularında,  okuma  esnasında,  her
                             9.  Fazla heyecan, stres, ya da buna benzer duygu-  seçenek  soru  köküyle  birleştirilerek  okunmalıdır
                                ların sınav hazırlık süresince adayların motivas-  çünkü  çoğu  durumda,  herhangi  bir  seçenek  tek
                                yon ve odaklanmalarını düşürmesi.  başına doğru ancak soru köküyle birleştirildiğinde
                             10. Bol  miktarda  ve  nitelikli  soru  çözmemiş  olmak.  yanlış bir anlam ifade edebilir.
                                Yeterli sayıda soru çözülse bile soruların düşük
                                kalitede, sınava yönelik olmayan, hatalı ya da sı-  Parça  okunurken,  gerçek  hayatta  da  yer  alma
                                navın zorluk düzeyinin çok altında veya üstünde  ihtimali daha sınırlı olan “all, none, never, every,
                                olması.                           extremely, only, superlative, comparative vb.” gibi
                                                                  anlam  daraltan  ve  genişleten,  keskin  (radikal)
                             11. Çözülen sorularda yapılan hataların ayrıntılı bir  ifadelerin  yer  aldığı  seçeneklere  öncelikle
                                biçimde incelenmemesi ve bu nedenle aynı yan-  yoğunlaşılmamalıdır.  Ancak,  tersten,  okuma
                                lışları tekrar tekrar yapmak.     esnasında  parçada  geçen  bu  tür  ifadelerin  altı
                             12. Çıkarım  sorularında,  ima  edilen  bilginin  bulun-  çizilmelidir çünkü yazarlar, genellikle, bu tür keskin
                                masında zorluk yaşamak.           ifadelerin geçtiği cümleler ile ilgili soru sorarlar.

                                                             91
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44