Page 39 - Premium Yayin Katalogu 2025
P. 39
Sayfa 39 Yayın Kataloğu
Örnek Sayfalar
PARAGRAPH STRATEGIES
YDT 12 / 08 PARAGRAPH STRATEGIES
Bu sebepler, adayların ders çalışma alışkanlıkları ya
PARAGRAPH STRATEGIES
da sınav hazırlığına ayıracakları süre gibi bireysel
YDT’de her biri üç soru içeren beş paragraf özellikleri ve İngilizce’ye olan yatkınlıklarına göre
bulunmaktadır. Paragraf bölümü, YDT’de bazı farklılık gösterebilir. Strateji bölümünde sınava
adayları diğer bölümlere göre daha fazla tedirgin hazırlık sürecinde adaylara engel teşkil eden bu
sorunları ortadan kaldırmaya yardımcı olabilecek
edebilen bir bölümdür.
ya da en azından minimum düzeye çekebilecek bir
Yapılan hataların özellikle bu bölümden gelmesinin takım soru çözüm teknikleri bulunmaktadır. Stratejileri
bazı nedenleri vardır: çalışmadan önce aşağıda verilen genel tavsiyeleri
1. İngilizce kitap okuma deneyiminin olmaması. inceleyiniz.
2. Adaylar tarafından sınav süresinin iyi kullanıla- PARAGRAF SORULARINDA DİKKAT EDİLMESİ
maması. GEREKEN GENEL KURALLAR
3. Kelime bilgisinin yeterli olmaması (özellikle par- Paragrafta ana fikrin tespiti önemlidir. Ana fikir
çalarda büyük önem taşıyan synonym -eş an- (yazarın paragrafı üzerine inşa ettiği temel konu/
lamlı sözcük- bilgisinin yetersiz olması). konular) anlaşılırsa konuyla ilgisiz seçenekler
4. Soru kökleri bilinmediği için soruda tam olarak daha kolay elenebilir. İdeal bir paragrafın ana
ne istendiğinin anlaşılamaması. fikri, parçanın giriş bölümü olan ilk cümlede
verilir. Yazar, bu bölümde, paragrafın ilerleyen
5. Parçada nereden başlayacağını, önce nereye bölümlerinde savunacağı, üzerinde duracağı,
bakacağını bilememek. destekleyeceği ya da bazen çürüteceği fikri ortaya
6. Geçmişten gelen okuma alışkanlığı yoksa dik- atar. Paragraf, çoğunlukla genelden özele giden bir
katli ve hızla okuma kabiliyetinin gelişmemiş ol- düşünce zincirine dayalıdır (kronolojik paragraflar,
ması. biyografiler ve hikâyeler dışında). Bu durumda,
7. YDT’ye dönük grammar (dil bilgisi) konusun- parçanın ilk cümlesinin genel bir yargı niteliği
da yeterli bilgiye sahip olmamak. Farklı yapıla- taşıması ve diğer cümlelerde bu yargıyı (iddiayı)
rı biçimsel ve anlamsal olarak birbirlerine dö- destekleyen, daha “specific” (özel) cümlelerin yer
nüştürememek ya da anlamca yakın ifadeleri alması gerekir.
(restatements) tanıyamamak. Bir metinin ilk cümlesinde, gönderme ifadeleri
8. Parçada ana fikri tespit edememek. Ana fikir (this, that, it, those, she, the former, another vb.)
(main idea) paragrafta okuyucuya iletilmek is- ve bazı bağlaçların (because, therefore, however,
tenen en temel mesajdır. Soru köklerinde direkt but vb.) cümle başlatması dil kurallarına uygun
ana fikir sorulmasa bile bu bilgi tüm soru tipleri- değildir.
nin çözümünde gerekli bir unsurdur.
Paragraf sorularında, okuma esnasında, her
9. Fazla heyecan, stres, ya da buna benzer duygu- seçenek soru köküyle birleştirilerek okunmalıdır
ların sınav hazırlık süresince adayların motivas- çünkü çoğu durumda, herhangi bir seçenek tek
yon ve odaklanmalarını düşürmesi. başına doğru ancak soru köküyle birleştirildiğinde
10. Bol miktarda ve nitelikli soru çözmemiş olmak. yanlış bir anlam ifade edebilir.
Yeterli sayıda soru çözülse bile soruların düşük
kalitede, sınava yönelik olmayan, hatalı ya da sı- Parça okunurken, gerçek hayatta da yer alma
navın zorluk düzeyinin çok altında veya üstünde ihtimali daha sınırlı olan “all, none, never, every,
olması. extremely, only, superlative, comparative vb.” gibi
anlam daraltan ve genişleten, keskin (radikal)
11. Çözülen sorularda yapılan hataların ayrıntılı bir ifadelerin yer aldığı seçeneklere öncelikle
biçimde incelenmemesi ve bu nedenle aynı yan- yoğunlaşılmamalıdır. Ancak, tersten, okuma
lışları tekrar tekrar yapmak. esnasında parçada geçen bu tür ifadelerin altı
12. Çıkarım sorularında, ima edilen bilginin bulun- çizilmelidir çünkü yazarlar, genellikle, bu tür keskin
masında zorluk yaşamak. ifadelerin geçtiği cümleler ile ilgili soru sorarlar.
91